Мектептин жылдык иштерин эффективдүү пландаштыруу – бул окуу-тарбия процессин башкарууда жана көзөмөлдөөдө негизги фактор.
Мектепти өнүктүрүү планы
Бул Өнүктүрүү программасы (мындан ары–Программа) №21 жалпы орто билим берүү мектебинин муниципалдык бюджеттик жалпы билим берүү мекемесин (мындан ары–№21 ЖОББМ) узак мөөнөткө өнүктүрүү стратегиясын аныктайт. Мөөнөтү: 2019-2023-ж.ж.
Өнүгүү программасы билим берүү мекемесинин өнүгүү стратегиясын, билим берүү процессинин максаттарын жана милдеттерин аныктаган, мындан аркы өнүгүүнүн келечектүү жолдорун, бул жолдо келип чыгышы мүмкүн болгон көйгөйлөрдү жана аларды жоюуну болжолдоочу, стратегиялык пландоону башкаруу документи болуп саналат. Билим берүү мекемеси катары мектептин өзгөчөлүктөрү.
Билим берүү саясатынын программалык артыкчылыктары:
– билим берүүнү гумандаштыруу принциптери;
– мамлекеттик жана коомдук уюмдардын, илимий, маданий, билим берүү мекемелеринин жогорку билимдүү, жогорку уюшкан жана дени сак өсүп келе жаткан муунга болгон муктаждыктарын;
– калктын ар түрдүү социалдык топторунун үмүттөрүн орундатуу;
– окуучулардын жетишкендиктеринин өсүшүнө дем берүүчү шарттарды түзүү.
Өнүктүрүү программасында төмөнкүлөрдү чечүүнүн зарылчылыгы эске алынат:
– билим берүүнүн сапатын жана жеткиликтүүлүгүн жогорулатуу, окутуунун жана тамактандыруунун жаңы ыкмаларын киргизүү, билим берүүнүн мазмунун жаңылоо;
– бардык деңгээлдердеги жалпы билим берүүнүн федералдык мамлекеттик билим берүү стандарттарын киргизүү
– кесиптик стандартка ылайык педагогикалык кадрлардын кесиптик компетенттүүлүгүн жогорулатуу:
– мамлекеттик жана коомдук башкаруунун принциптеринде мектепте башкаруу процесстерин куруу. Өнүгүү программасын иштеп чыгуу мектептин болгон шарттарын жана ресурстарын талдоону алуу менен ишке ашырылган. Бул программаны даярдоодо мектеп тарабынан ишке ашырылып жаткан билим берүү программасынын негизги жоболору да эске алынган. Өнүгүү программасынын пландаштырылган долбоорлорун ишке ашыруу окуучулардын ден соолугун сактоонун жана алардын жөндөмдүүлүктөрүн өнүктүрүүнүн шартсыз зарылдыгын түшүнүүнү эске алуу менен ишке ашырылат. Бул мезгил билим берүүнүн бардык баскычтарында окуучуларга билим берүүнүн максаттарына жана милдеттерине жетишүү үчүн аныкталат.
Мектептердин көйгөйлөрүн жана алардын себептерин талдоо
Акыркы үч жылдагы иш-чаралардын жыйынтыктарын талдоо белгилүү бир жагдайларды эске алуу менен мектептин ишинин натыйжалуулугун жогорулатуу үчүн чечүүнү талап кылган бир катар көйгөйлөр аныктады:
Өнүктүрүүнүн артыкчылыктары: мугалимдердин «горизонталдуу» өсүшү (педагог-новатор, окутуучу-изилдөөчү);
– ырааттуу түрдө төмөн билим берүү натыйжаларын көрсөткөн окуучулардын ортосундагы ажырымды кыскартуу, алардын ийгиликтүү окуучу статусуна өтүү аркылуу;
– окуучулардын функционалдык сабаттуулугун жогорулатуу;
– балдарга кошумча билим берүүнү, мектептен тышкаркы иштерди уюштуруу үчүн окуу-материалдык базаны жаңыртуу;
– формалдуу эмес (балдарга кошумча билим берүүнүн чегинен тышкары) жана формалдуу эмес (ММК, Интернет) билим берүүгө тартылган балдардын санынын өсүшү;
– таланттуу балдарды аныктоонун жана колдоонун натыйжалуу механизмдерин издөө;
-спорттук-массалык иштердин натыйжалуулугун жогорулатуу;
-жаңы стандарттар боюнча окутуу;
– билим берүүнүн сапатын баалоо системасын өркүндөтүү,
– билим берүү жана мектептен тышкаркы жетишкендиктерди баалоодо объективдүүлүктү жана айкындуулукту камсыз кылуу,
– билим берүү кызматтарын керектөөчүлөр үчүн баалоонун натыйжаларынын жеткиликтүүлүгү.
№21 жалпы орто мектебинин өнүктүрүү SWOT-анализи
Жаңы мектептин негизги милдети – стандарттуу эмес ой жүгүртүүсү бар, илимий изилдөөлөргө ыктаган, анын жыйынтыгын ишке ашырууга даяр жаштарды тарбиялоо. Бүгүнкү күндүн проблемасы — азыркы кездеги адамдык жана материалдык ресурстардын жетишсиздигин эске алып, мектеп баланын кемчилдигинин бардык жактан жакшы өнугушу учун, анын турмуштук жана профессионалдык жактан өз алдынча болушу үчүн шарттарды түзүшү керек. Мына ушуга байланыштуу ал өзунчө обочолонгон институт катары эмес, социализациянын партнердук-институттары менен комплекстүү өз ара аракеттеринде кароо керек.
Азыркы шарттарда социалдык-маданий агартуу комплекстери орун алган бир катар проблемаларды чече алат. Социалдык-маданий комплекстерди интеграциялоо, кооперациялык негизде өнүктүрүү ж.б. тармактык өз ара аракеттенүү мектептин социалдык чөйрөсүнүн мүмкүнчүлүктөрүн, анын адамдык жана материалдык ресурстарын, жаңы билим берүү технологияларын натыйжалуу пайдаланууга мүмкүндүк берет. Заманбап мектепте жаранды жана патриотту тарбиялоонун натыйжалуу формаларын тандоо маселеси курч көйгөй бойдон калууда. Бул жагынан мектеп окуучуларынын дүйнөгө болгон көз карашын калыптандырууда элдик педагогиканын методдору чечүүчү роль ойной алат.
Бай билим берүү чөйрөсүн жана мекеменин уюштуруу маданиятын түзүү, иштелип чыккан нормаларды жана баалуулуктарды педагогикалык жана окуучулук жамааттар тарабынан кабыл алуу, ата-энелер жана социалдык өнөктөштөр менен өз ара аракеттенүү, тышкы чөйрөнү максаттуу долбоорлоо мектептин эффективдүү ишмердүүлүгүнүн шарты болуп саналат.
Программа мекемедеги билим берүү процессинин көйгөйлүү талдоосун жана мурунку өнүктүрүү программасын ишке ашыруунун алкагындагы иштердин натыйжаларын, билим берүү комплексинин болгон шарттарын жана ресурстарын эске алуу менен түзүлгөн. Анализди камтыган SWOT анализ технологиясы колдонулган мекеменин билим берүү чөйрөсүнүн күчтүү жана алсыз жактары, тышкы чөйрөдө болгон мүмкүнчүлүктөр жана тобокелдиктер.
Мекеменин өнүгүүсүн башкаруу милдеттери азыркы учурда көйгөйлөрдү мажбурлоонун жана чечүүнүн жалпыланган ыкмаларын колдонуу зарылчылыгы менен ого бетер курчуп баратат.
Проблемаларды жалпыланган түрдө талдоо ачык катары жалпы билим берүү уюмунун жоопкерчилигинин белгиленген чөйрөлөрүндө жалпыланган түрдө системаны swot анализи аркылуу кароого болот, ал мекеменин өнүгүүсүндөгү ички басымдуу факторлорду мүмкүнчүлүктөрдү жана тобокелдиктерди аныктоону камтыйт. Жетишилген натыйжалар менен талаптардын, каалоолордун жана келечектин ортосунда жардыруу сыяктуу айрым көйгөйлөр каралды.
Уюм үчүн маанилүү болгон мүнөздөмөлөрдү аныктоо мектеп жамаатынын жумушчу тобу тарабынан эксперттик баа берүү жана топтук талкуулоо жол-жобосу аркылуу ишке ашырылат.
Мекеменин уч жылдык ишин ар тараптуу талдоо окуучулар коллективдеринин жетишилген ийгиликтерине гана баа бербестен, мектептин разряддык режимде ишинин эффективдүүлүгүн төмөндөтуп жаткан проблемаларды да аныктоого мүмкүндүк берди.
Мектептин стратегиясы
Өзүн-өзү өнүктүрүү программасынын негизинде мектептин миссиясы 2014-жылдан 2018-жылга чейин негизги стратегиялык максаты жана анын эффективдүү көрсөткүчтөрүнүн үстүндө иштөө боюнча атайын программа иштелип чыккан.
Мектептин миссиясынын жана программасынын негизги идеясы:
Окуу тарбия процессинде заманбап технологияларды пайдалануу аркылуу окуучулардын билим сапатын жогорулатуу жана компетенттүүлүккө тарбиялоо.
Миссиянын негизги бөлүгү болуп: социалдык активдүүлүк жана гендердик тен укуктуулук, коомдо өзүн-өзү алып жүрүүгө, жашоодо өз ордун таба билүүгө, ар тараптан таланттуу инсандарды тарбиялоого, алган билимдерин жашоодо пайдалана билүү болуп эсептелинет.
Мектептин негизги милдеттери:
- Ата-энелер менен тыгыз иштеп,жакшы билимдерге ээ болгон азыркы коомдо натыйжалуу иштөөгө жөндөмдүү Кыргыз Республикасынын салттарын жана жалпы адамзаттык баалуулуктарынын маданиятын терен сыйлаган, бүтүндөй дүйнөлүк маданиятты жана искусствону түшүнүүгө, баалоого жөндөмү бар бүтүрүүчүлөрдү тарбиялоо.
- Окуучулардын чыгармачылык жөндөмүн ачуу,окуу таанып билүү ишмердүүлүктөрүн өркүндөтүү.
- Билим берүүнүн сапатынын жогорулашынын негизинде алдынкы заманбап технологияларды, методикалык инновациялык информацияларды колдонууну ишке ашыруу.
- Мектепте “жашоонун сергек мүнөзү” планын иштеп чыгуу менен окуучулар жана мугалимдер арасында “дени сак улут” программасын тажрыйба катары колдонуу.
Ушул түзүлгөн окуу программанын негизинде иш жүргүзүлөт.
1.9.Жакынкы 5 жылдык мектептин стратегиялык өнүктүрүү планы
1-Стратегиялык максаты: Мугалимдин билимин жогорулатуу менен окуучулардын билим сапатына жетишүү
№ | Жетишкендиктин көрсөткүчтөрү | 2014–жыл | 2015– жыл | 2016-жыл | 2017-жыл | 2018–жыл |
1. | Окуучулардын денгээли.Окуучулардын билимдерин жана билгичтиктерин жана көндүмдөрүнүн динамикасы. Бүтүрүүчүлөрдүн билим денгээли | 30% | 40% | 48% | 52% | 48% |
2. | Окуу-тарбия иштеринде педагогикалык кадрлар менен камсыз кылуу жана кадрлардын квалификацияларын жогорулатуу | 80% | 78% | 80% | 84% | 85% |
3 | Ар бир окуучу менен жекече иштөөгө жетишүү | 30% | 33% | 38% | 38% | 40% |
4 | Азыркы учурдагы сабактын өтүлүшүн алдыңкы педагогикалык тажрыйбанын негизинде ишке ашыруу | 35% | 38% | 40% | 45% | 47% |
5 | Окуучуларды адептүүлүккө жана эстетикалык ишмердүүлүккө тарбиялоо | 40% | 45% | 55% | 58% | 60% |
2– Стратегиялык максаты Жаш өспүрүмдөрдү адептүүлүккө жана көркөм – эстетикалык маданий жөндөмдүүлүгүн өстүрүүгө тарбиялоо.
№ | Жетишкендиктин көрсөткүчтөрү | 2014 -жыл | 2015- жыл | 2016- жыл | 2017-жыл | 2018-жыл |
1. | Окуучуларды предметтик кружокторго,спорттук секцияларга,класстан тышкаркы иштерди уюштурууга катыштыруу. | 30%
| 44% | 45% | 48% | 50% |
2. | Окуучулардын райондук, шаардык денгээлде өткөрүлгөн конкурстарга катышуусунун жыйынтыгы | Катыштык Кызыктыруу чу сыйлыктар | Катыштык Кызыктыруу чу сыйлыктар | Кызыктыруу чу сыйлыктар | Окуучу Кызыктыруучу сыйлыктар | |
3 | «Манас» балдар жана өспүрүмдөр уюмунун өзүн-өзү башкаруу парламентине кошкон салымы | 40% | 57% | 68% | 75% | 70% |
4 | Укук бузуулардын алдын алуу боюнча: ИДН учётунда, мектептин учётундагы окуучулар жөнүндө маалымат. | ИДН-5, Мектеп 2 | ИДН-6, Мектеп 3 | ИДН-2, Мектеп 2 | ИДН-3 Мектеп 2
| 3 2 |
5 | Окуучулардын сабакты себепсиз калтыргандыгы жөнүндө маалымат | 1500 | 1089 | 1400 | 1350 | 1230 |
6 | Жол эрежесин сактоо жана жол кырсыктарынын (травматизм) катталышы жөнүндө | Жол кырсыгы болгон жок | Жол кырсыгы болгон жок | Жол кырсыгы болгон жок | Жол кырсыгы болгон жок | жок |
Окуу-тарбия иштери
02-01 | Окуу планы | Жаңыга алмаштырганга чейин | ОТИ | ||
02-02 | Окуу программалары | Керектелүүчү убактысы өткөнгө чейин | ОТИ | ||
02-03 | Сабактардын жүгүртмөсү | 1 жыл | ОТИ | ||
02-04 | Мектептин педагогикалык кеңешинин отурумдарынын протоколдору, документтери | Керектелүүчү убактысы өткөнгө чейин | ОТИ | ||
02-05 | Экзамендик комиссиянын отурумдарынын протоколдору | 75 жыл | ОТИ |
Иштин индекси | Иштин аталышы | Саны | Сактоо мөөнөтү | Эскертүү | Жооптуу |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
02-06 | Мектептин иши жөнүндө статистикалык отчет (ОШ-1) | 5 жыл | ОТИ | ||
02-07 | Класстык журналдар | 5 жыл | Беш жылдан кийин журналдан көчүрүү жана жетишүү маалымат бети алынып салынат. Бир жылдык калыптанган иши 25 жылдын кем эмес сакталат | ОТИ | |
02-08 | Өтүлбөгөн жана ордуна өтүлгөн сабактарды эсепке алуу журналы | 5-жыл | ОТИ | ||
02-09 | Узартылган окуу күнүнүн тайпасынын журналы | 5-жыл | ОТИ |
Бекитемин
№21 орто мектебинин
директору
______Умарова Г.Д.
01.09.2018
2018-2019-окуу жылындагы окуу-тарбия иштери боюнча жылдык планы
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат | |
1. | Окуучулардын контингентин тактоо | 21-28.08 | ДАК | |
2. | Педагогикалык кадрлардын курамын тактоо, окуу жүктөмдөрүн алдын ала бөлүштүрүү | 21-28.08 | ДАК | |
3. | Август педагогикалык кеңешмесине даярдануу | 17-22.08 | педкеңеш | |
4. | Предметтик мугалимдердин шаардык кеңештерине, усулдук декдаларына катышуусун уюштуруу | 24-29.08 | МК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
5. | Күзгү сыноого калтырылган окуучулардын иштерин жыйынтыктоо | 26.08. | ӨК |
6. | Комплекстин бүтүрүүчүлөрү жөнүндө маалымат алуу | 26-28.08 | Отчет |
7. | Кыргыз билим берүү академиясы тарабынан бекитилген мамлекеттик стандарттагы окуу программаларына ылайык түзүлгөн мугалимдердин календардык – тематикалык пландарын текшерүү жана бекитүү | 28-29.08 | ИУК |
8. | Окуу-тарбия иштери боюнча жылдык планын түзүү, бекитүү | 26-28.08 | ДАК |
9. | Окуу кабинеттеринин жаңы усулдук-нормативдик көрсөтмөлөр менен сунуштарынын негизинде толуктап жабдууга көзөмөл жүргүзүү | 22-28.08 | ДАК |
10. | Окуучуларды комплекске кабыл алуу | Ай ичинде | ДАК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
11. | Биринчи окуу күнү Комплекс ичинде дежурствону уюштуруу, санитардык-гигиеналык талаптардын сакталышын көзөмөлдөө | 01.09 | ДАК |
12. | Сабактардын расписаниесин түзүү | 02-04.09 | ЗАК |
13. | Усулдук кеңештин иш планын түзүүгө жана анын кеңешмесин өткөрүүгө катышуу | 02-04.09 | ИУК |
14. | Ош-1 статистикалык отчетун тапшыруу | 02-04.09 | ЗАК |
15. | Тарификация түзүү | 02-12.09 | ДАК |
16. | Окуучулардын окуу китептери жана күндөлүктөрү менен камсыз болушун көзөмөлдөө | 02-04.09 | ДАК |
17. | Предметтер боюнча жазуу, лабораториялык, практикалык жана текшерүү иштеринин нормативдерин тактоо | 02-04.09 | ЗАК |
18. | Класстык журналдардын толтурулушуна бирдиктүү талаптарды иштеп чыгуу | 02-04.09 | ЗАК |
19. | Усулдук бирикмелердин, чыгармачыл топтордун жана кафедралардын иштеринин пландаштырууга катышуу | 02-04.09 | ДАК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
20. | Ички көзөмөлдү бекитилген пландын негизинде уюштуруу | График боюнча | ЗАК |
21. | Мугалимдердин жумуш убактысын эсепке алуу табелин толтуруу | 02-04.09 | ДАК |
22. | Чет тилин жана информатика сабактары боюнча окуган окуучулардын тизмелерин тактоо | 02-11.09 | ЗАК |
23. | Убактылуу келбей калган жана ооруп калган мугалимдердин сабактарын алмаштырылган сабактардын эсебин алуу | Ай сайын | ЗАК |
24. | Мектептин китепканасынын иш кагаздарын текшерүү | 22-25.09 | ИУК |
25. | Класстык журналдарды текшерилиши | График боюнча | ЗАК |
26. | Мугалимдердин сабактарына катышуу | Дайыма | ИУК |
27. | Мектептин предметтик олимпиадаларды өткөрүүнү пландаштыруу | 02-10.10 | ЗАК |
28. | Класстык журналдардын текшерилиши | График боюнча | ЗАК |
29. | Мугалимдер күнү майрамын даярдоого жана өткөрүүгө катышуу | 02-03.10 | ӨК |
30. | Мугалимдердин окуучулардын дептерлерин текшерүүсүн көзөмөлдөөсү | График боюнча | ЗАК |
31. | Окуу-тарбия иштеринин жүрүшүн көзөмөлдөө | Дайыма | ДАК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
32. | Мониторинг | Чейрек сайын | Педкеңеш |
33. | Усулдук кеңештин заседаниесин өткөрүү | График боюнча | ИУК |
34. | Педагогикалык кеңешмени өткөрүүгө даярдык көрүү | 30.10-04.11 | ДАК |
35. | Окуу-тарбия иштери боюнча I чейректин жыйынтыгына карата талдоо. Педкеңешме | Педкеңеш | |
36. | Чейректердин жыйынтыгы менен класс жетекчилердин отчетторун алуу | Чейрек сайын | Педкеңеш |
37. | Предметтер боюнча окуу программалардын аткарылышын тактоо | 04-06.11 | Педкеңеш |
38. | Комплекстин олимпиадасын өткөрүү | Ай ичинде | УИК |
39. | Жазуу, лабораториялык, практикалык жана текшерүү иштерин нормативдеринин аткарылыш | Чейрек сайын | Педкеңеш |
40. | Окуучулардын күндөлүктөрүнүн толтурулушунун абалы | График боюнча | ЗАК |
41. | Сабактан жетишпеген окуучуларды аныктоо жана алар менен жекече иш алып баруу | Чейрек сайын | УИК |
42. | Окуу кабинеттеринин жабдылышына көрсөтмөлөлөрдү берүү | Дайыма | ЗАК |
43. | Ачык сааттарды уюштуруу | График боюнча | УИК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
44. | Предметтик олимпиаданын жыйынтыгы менен шаардык олимпиадага даярдоо | График боюнча | ИУК |
45. | Предметтик жумалыктардын өткөрүлүшүн көзөмөлдөө | График боюнча | ИУК |
46. | Инновациялык жана эксперименталдык иштердин жүргүзүлүшүн көзөмөлдөө | 16-21.12 | ИУК |
47. | Окуу программасынын аткарылышын көзөмөлдөө | 23-26.12 | ИУК |
48. | Мугалимдердин шаардык предметтик семинарларга катышуусун көзөмөлдөө | 26-29.12 | ИУК |
49. | Жазгы сессияны пландаштыруу | декабрь | КАО менен бирдикте |
50. | Кышкы каникулду уюштурууну пландаштыруу | Декабрь айы | ЗАК |
51. | II чейректин жыйынтыгына карата окуу-тарбия иштеринин жыйынтыгы. Педкеңешме | 04-09.01 | Педкеңеш |
52. | Окуу жылынын экинчи жарым жылдыгына карата предметтик мугалимдердин календардык-тематикалык пландарын коррекциялоо | 04-09.01 | ИУК |
53. | Усулдук бирикмелердин, чыгармачыл топтордун иш чараларына катышуу | График боюнча | ИУК |
54. | Билим туралуу артыкчылык документтерге талапкер окуучулардын предметтер боюнча жетишүүсүн талдоо | 11-13.01 | ДАК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
55. | Алдыңкы иш тажрыйбаны жайылтуу боюнча иш чаралар | График боюнча | УИК |
56. | “Жылдын мыкты мугалимин” өткөрүүгө даярдык көрүү | Март айы | УИК |
57. | Окуу-тарбия иштери боюнча III чейректин жыйынтыгын талдоо. Педагогикалык кеңешме | 22-28.03 | Педкеңеш |
58. | 9-11-класстардын окуучуларын жана алардын ата-энелерин жыйынтыктоо аттестациясын жүргүзүүнүн жобосу менен тааныштырып, комплекстеги экзамендерге даярдануу маселерин талкулоо | Апрель | Педкеңеш |
59. | Бүтүрүүчү класстардын окуучулардын экзамендик материалдар менен камсыз кылуу | Апрель | ЗАК |
60. | Бүтүрүү жана көчүрүү экзамендерин өткөрүүгө карата даярдык | Апрель | ДАК |
61. | Бүтүрүүчү класстардагы кыргыз тилинен жана математикадан милдеттүү түрдөгү экзамендер боюнча жазуу машыгуу иштерин жүргүзүү | Апрель | ЗАК |
62. | Бүтүрүү экзамендерин өткөрүү боюнча атайын бурч уюштуруу | Апрель | ДАК |
63. | Бүтүрүүчү класстардын окуучуларынын арасында кесипке багыт берүү боюнча иштерди жүргүзүү. Республикалыкадагы жогорку жана атайын орто окуу жайлары жөнүндө маалымат берүү | Апрель-май | ДАК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
64. | Бүтүрүүчүлөрдү жана ата-энелерди жалпы республикалык тестирлөөнүн жүргүзүлүү жобосу менен тааныштыруу | Апрель | ИУК |
65. | Көчүрүү экзамендерин жана тандоого коюлган зкзамендерин тактоо | Апрель-май | ЗАК |
66. | Экзамендердин расписаниелерин жана экзамендик комиссиялардын курамдарын түзүү боюнча иш алып баруу | Май | ДАК |
67. | Окуу жылын аяктоого даярдык көрүү | Май | ДАК |
68. | Окуу жылындагы предметтер боюнча окуу программаларынын аткарылышынын жыйынтыгы | Май | Педкеңеш |
11-класстын окуучуларын Жалпы республикалык тестирлөөгө катыштыруу | Май | педкеңеш | |
69. | Бүтүрүүчү 9-11-класстардын окуучуларын класстан класска көчүрүү аттестациясын жүргүзүүгө, бүтүрүүгө, бүтүрүүчүлөрдү сыйлоого карата иш кагаздарын даярдоо | Май | ДАК |
70. | 9-11-класстардын окуучуларынын ата-энелери менен жыйынтыктоочу аттестацияларын өткөрүү боюнча чогулуш өткөрүү | Май | ДАК |
№ | Иштин мазмуну | Мөөнөтү | Кайда каралат |
71. | Бүтүрүү, көчүрүү экзамендеринин расписаниелерин жана консультациялардын графиктерин бекитүү | Апрель-май | ДАК |
72. | Оорусуна байланыштуу экзамендерден бошотулуучу окуучулардын тизмелерин тактоо | Май | ДАК |
73. | Бүтүрүү жана көчүрүү экзамендерин өткөрүү. Экзамендик комиссиялардын сапаттуу иштешин камсыз кылуу | Май-июнь | ИУК |
74. | Билим туралуу мамлекеттик документтерди алууга карата окуучулардын иш кагаздарын даярдоо | Март-май | ЗАК |
75. | Класс жетекчилерден окуу жылынын жыйынтыгы боюнча отчетторду алуу | Май | Педкеңеш |
76. | Бүтүрүүчү класстардын класс жетекчилеринен отчетторду алуу | Июнь | Педкеңеш |
77. | Мектептин кийинки окуу жылына карата даярдыгына көз салуу | Апрель-Май | ДАК |
78. | Усулдук кеңештин окуу жылы ичинде аткарган иштеринин жыйынтыгы | Май | ДАК |
79. | Кийинки окуу жылына карата иш план түзүү | Июнь | ДАК |
80. | Окуу-тарбия иштери боюнча окуу жылынын жыйынтыгын чыгаруу. Педкеңеш | Август | Педкеңеш |
Окуу-тарбия процессинде мугалимдердин ситемалуу сабактын өтүлүшүн, ошондой эле сабактын формасын максатын,ыкмасын туура коё билүүлөрүн текшерүү.
Окуучулардын билим сапаттарын этап этап менен көзөмөлгө алуу.
Предметтик мугалимдерге методикалык жардам көрсөтүү.
Мугалимдердин тажрыйба алмашышы.
Билим берүү башкармалыгынан келген тапшырмалардын аткарылышын көзөмөлдөө
Окуу тарбия процессинин программаларнын так аткарылышын жана кетирген кемчиликтерин талкуулоо.
Жогорку денгээлде өтүлгөн сабактарды мектеп ичине жайылтуу.
Мугалимдердин жоопкечилигин жогрулатуу, эфективдүү сабак берүүнүн жаны ыкмаларын практика менен айкалыштурып өтүүсүн көзөмлдөө.
Мектептин документтеринин толтурулушуна системалуу көзөмөл жүргүзүү.
Төмөнкүдөй багытта көзөмол жүргүзүү:
– педагогикалык кадрлардын иштерин көзөмөлдөө;
– окуучулардын билимин жана билгичтиктерин көзөмөлдөө;
– жалпыга билим берүү боюнча көзөмөлдөө;
– сабактын системалуу өтүлүшн көзөмөлдөө;
– мектептин иш кагаздарын көзөмөлдөө.
Ички көзөмөл жүргүзүүнүн негизинде окуучулардын билим денгээлин, билгичтиктерин, кабыл алуусун администрация тарабынан текшерилди.
Жарым жыл жыл ичинде Билим берүү башкармалыгынан төмөнкүдөй предметтерден билим сапатын текшерүү үчүн текшерүү иштер алынды:орус тилинен (5-11кл), алгебра (10-кл), георафия (11-кл), химия (10-кл), чет тилинен (5-кл), кыргыз тилинен, информатикадан,башталгыч класстарынан.
Максаты: окуучулардын билим сапатын текшерүү.
мисалы:
салыштыруу анализи
Предмет | Классы | сапаты % | жыйынтык % | |
Орус тили | 5-а | 35% | 88 | |
5-б | 37% | 66 | ||
5-в | 36% | 76 | ||
5-д | 30% | 58 | ||
жалпы | 34,5 | 72 | ||
9-а | 22 | 92 | ||
9-б | 39 | 99 | ||
9-в | 21 | 88 | ||
9г | 40 | 100 | ||
жалпы: | 30,5 | 94,7 |
Орфографиялык каталар көп кетирген36%, пунктуациялык ката 14% кетиришкен.
Предмет | Классы | качест % | итог % |
Математика | 7-а | 34 | 34 |
7-б | 39 | 39 | |
7-в | 32 | 32 | |
7-г | 43 | 67 | |
жалпы | 35 | 35 | |
9-а | 29 | 29 | |
9 -б | 39 | 30,7 | |
9-в | 30 | 30 | |
жалпы | 29,8 | 29,8 | |
11- а | 30 | 30 | |
жалпы: | 30 | 30 |
Рекомендация: билим сапаттарын текшерүүдө кайталоо жүргүзүүдө анализ: ар бир тапышрамда каталар 21%,25%,7%,29%, кетиришкен. 11-класстар 20%,2-23%,3-11%,4-16% ката кетиришкен.
Рекомендации: ата энелер жана предметтиктер бири бири менен тыгыз байланышта болушсун.
Сабактын системалуу өтүлүшү:
– сабактардын график боюнча сабактарына катышуу, чеберчилигин жогорулатууну сунушталды
-окуучуларга терен билим берүүсүн контролдоо жүргүзүлүп турду.
– жылдык пландын негизинде предметтиктердин календардык тематикалык планынын аткарылышын көзөмөлдөөдө толугу менен аткарылды.
Сабакка катышууда мугалимдердин эффективдүү сабак өтүүсү, окуучу менен мугалимдин ортосундагы байланыш түзүлүп, жакшы изденүү менен өздөрун көрсөто алышты.Мындан ары да эмгектенүүгө жана изенүүгө даяр.
2017-2018-жылындагы жарым жылдык отчеттор жургузулуп турат.
2017-2018-жылдын IV -чейрегиндеги отчет.
Бекитемин:
№21 мектебинин
директору:
Умарова Г.Д.________
«____»__________2018-ж
Бишкек шаарындагы Свердлов районунун №21 жалпы орто билим берүү орто мектебинин предметтер аралык декададан тышкаркы окуучулардын билимин жана билгичтиктерин арттыруу жана кызыктыруу максатында түзүлгөн
иш – планы
№ | Иштин мазмуну | Өтүү мөөнөтү | Ким жооптуу | колу |
1 | “Ч.Айтматов кылым адамы” чет тили предмети 10-11-кл | 12.10.2018 13:00 | ШМО жетекчи Байбосун к Б | |
2 | “Экология бүгүн жана эртен” биология предмети 8-10-кл | 27.10.18 13:00 | ШМО жетекчи Бейшекеева М | |
3 | Тарых-деген эмне? Сен өз тарыхынды билесинби | 07.12.18 12:30 | ШМО жетекчи Жусупова Мунара | |
4 | Адептүүлүк-маданияттуулуктун белгиси | 19.12.18 12:30 | ШМО жетекчи Бейшекеева М | |
5 | “Мен дүйнөнү карта менен тааныйм” география пред 7-8-кл | 17.01.19 12:30 | ШМО жетекчи Жусупова Мунара | |
6 | Химия- бул күнүмдүк турмушта | 07.02.19 12:30 | ШМО жетекчи Бейшекеева М | |
7 | Математика илимдердин падышасы 5-11-кл | 27.02.19 12:30 | ШМО жетекчи Турдумамбетова А | |
8 | Кыргыз тили-эне тилим | 12.03.19 | ШМО жетекчи Байгуттуева М | |
9 | Тил билсен – дил билесин (орус тили) | 02.03.19 12:30 | ШМО жетекчи Эргешова А | |
10 | Дүйнөнү сүрөт менен көрүүгө болот (сүрөт) | 15.03.19 12:30 | ШМО жетекчи Кененбаева А | |
11 | ДПМ | 13.03.19 | Алмазбеков Ж | |
12 | ТТКН 7-апрель | 06.04.19 | ШМО жетекчи Кененбаева А | |
13 | Физика-менин жашоом | 12.04.19 | ШМО жетекчи Турдумамбетова А | |
14 | Жашоо-бул музыка | 19.04.19 | ШМО жетекчи Кененбаева А | |
15 | Спорт-жашоонун манызы | 27.04.19 | Өзгөнбек у Ч |
ОТИ б.д.о.басары: Жумакунова С.Б.
2018-окуу жылында мектептин декадасынан тышкаркы илимий изилдөө иш-чара өткөрүлдү. Жыл сайын бул проект ишке ашырылып келе жатат.
эн сонун изденүү менен иш алып барышты.